Meny

Contacts

Products

ULMATEC
ENERGY >>
  ULMATEC
HANDLING >>
  ULMATEC
SERVICE >>

Ulmatec

2018   2018 2017   2017 2016   2016 2015   2015 2014   2014 2013   2013 2012   2012 2011   2011

ULMATEC STYRKER SERVICELAGET

Knut Magne Ringstad (51) er ansatt i Ulmatec som koordinator for konsernet sin servicevirksomhet langs norskekysten og internasjonalt. Ringstad har de siste åtte årene vært rederinspektør i seismikkselskapet WesternGeco (en del av det amerikanske Schlumberger), og det belgiske tankrederiet Transpetrol. Han hadde sin første arbeidsdag i Ulmatec mandag 22. august.

 

Skipsservice - Kristian Våge (t.v.) og Knut Magne Ringstad

- Vedlikehold er nøkkelen til sikker drift, sier servicemekaniker Kristian Våge og nyansatte Knut Magne Ringstad i Ulmatec.

Knut Magne Ringstad har bred erfaring som maskinist og chief, med mange større klasse- og overhalingsjobber lokalt og internasjonalt. 

 

Knut Magne Ringstad har i tillegg til rederierfaring bakgrunn som inspektør i Kleven Verft, blant annet med byggetilsyn ved verftets leverandører i lavkostland. Før det var han formann på maskin- og røravdelingen ved verftet.

- Knut Magne har bred erfaring som maskinist og chief, og med mange større klasse- og overhalingsjobber lokalt og internasjonalt vil han styrke laget vårt innen skipsservice, sier daglig leder Idar Bergseth i Ulmatec Skipsservice i Fosnavåg.

- Vi følger rederiene langs hele norskekysten. Fra før av har vi 22 mekanikere fordelt på våre avdelinger i Bergen, Fosnavåg og Tromsø. De sitter på bred erfaring og kompetanse innen motor og mekanisk utstyr, der flere er kurset i det siste innen motorteknologi, sier Sigbjørn Wahlmann som er daglig leder i Ulmatec Sentrum Diesel i Tromsø.

Alle de lokale offshorerederiene har deler av flåten internasjonalt, og de siste årene har Ulmatec fulgt opp med service ute i verden med jevne mellomrom.

Ringstad har et bredt internasjonalt kontaktnett, og vil kunne utnytte lokale ressurser hvor enn fartøyet måtte befinne seg, enten det er i Singapore, Houston, Aberdeen eller Lagos i Nigeria.

- En viktig del av jobben er å planlegge og samordne behov for kompetanse og deler i samarbeid med rederiet, få sendt deler, og få tak i lokale fagfolk der båten ligger, sier Knut Magne Ringstad.

- Enten vil jeg følge opp selv på stedet, eller sende en arbeidsleder fra Ulmatec for å organisere jobben. Slik styrer vi lokale elektrikere, rørleggere, mekanikere eller stålarbeidere på en god måte. For kunden betyr det en betydelig innsparing av reise- og lønnskostnader, samtidig som servicejobben blir utført fagmessig innenfor avtalt tid, avslutter Ringstad.